ЕЛЕКТРОНСКИ СЛУЖБЕН ГЛАСНИК НА ГРАД СКОПЈЕ
Година:
2002
Број:
11
Датум на издавање:
10/23/2002
Општина:
Совет на Град Скопје
Тип:
Одлука
Наслов:
Одлука за начинот и постапката за одржување на јавната чистота, собирање и транспортирање на комуналниот цврст и технолошки отпад на подрачјето на Град Скопје (Пречистен текст)
Текст:
Врз основа на член 127 од Деловникот на Советот на Град Скопје и член 5 од Одлуката за изменување и дополнување на Одлуката за начинот и постапката за одржување на јавната чистота
,
собирање и транспортирање на комуналниот цврст и технолошки отпад на подрачјето на Град Скопје
("
Службен гласник на Град Скопје
"
број 16
/01),
Комисијата за прописи на Советот на Град Скопје на седницата одржана на 14 октомври 2002 година го утврди пречистениот текст на Одлуката за начинот и постапката за одржување на јавната чистота
,
собирање и транспортирање на комуналниот цврст и технолошки отпад на подрачјето на Град Скопје
.
Пречистениот текст ги опфаќа Одлуката за начинот и постапката за одржување на јавната чистота
,
собирање и транспортирање на комуналниот цврст и технолошки отпад на подрачјето на Град Скопје
("
Службен гласник на Град Скопје
"
број 18
/98)
и Одлуката за изменување и дополнување на Одлуката за начинот и постапката за одржување на јавната чистота
,
собирање и транспортирање на комуналниот цврст и технолошки одпад на подрачјето на Град Скопје
("
Службен гласник на Град Скопје
"
број 16
/01)
во кои е означено времето на нивното влегување во сила
.
Број 09
-2625/1
КОМИСИЈА ЗА ПРОПИСИ
14 октомври 2002 година
ПРЕТСЕДАТЕЛ
,
С к о п ј е
Бранко Кузманоски
О Д Л У К А
за начинот и постапката за одржување на јавната чистота
,
собирање и транспортирање на комуналниот
цврст и технолошки отпад на подрачјето на Град Скопје
(
Пречистен текст
)
I.
ОПШТИ ОДРЕДБИ
Член 1
Со оваа одлука се уредува начинот и постапката на вршењето на работите во врска со одржувањето на јавната чистота на јавните и сообраќајни површини
,
собирањето и транспортирањето на комуналниот цврст и технолошки отпад на подрачјето на град Скопје утврдено со Генералниот урбанистички план на Град Скопје
,
обврските на давателите и корисниците на услугите и распределбата на средствата по намени
.
Член 2
Одржувањето на јавната чистота на јавните сообраќајни површини
,
собирањето и транспортирањето на комуналниот цврст и технолошки отпад како и чистењето на снегот во зимски услови се дејности од јавен интерес и се вршат од страна на јавни претпријатија основани од Градот Скопје
,
како и други правни и физички лица
,
врз основа на дозвола од Градоначалникот на Град Скопје
.
II.
ОДРЖУВАЊЕ НА ЈАВНАТА ЧИСТОТА
1.
Јавна чистота
Член 3
Одржување на јавната чистота на подрачјето на град Скопје во смисла на оваа одлука е чистење
,
метење и миење на јавните и сообраќајни површини
(
отстранување на кал и прав
,
собирање и отстранување на отпадоци
,
миење на клупи
,
празнење и чистење на корпите за отпадоци поставени на јавните површини и отстранување на пцовисани животни
),
како и чистење на снегот
.
Член 4
Одржувањето на јавната чистота давателот на услугата го врши со редовно метење и миење
.
Метењето на јавните и сообраќајни површини се врши согласно годишната програма од член 6 од оваа одлука
.
Член 5
Миењето на јавните и сообраќајни површини се врши согласно годишната програма од член 6 од оваа одлука
.
Миењето на јавните и сообраќајни површини се врши по правило од 22 до 05 часот
.
Во периодот од 15 ноември до 31 март
(
зимски период
),
миењето на јавните и сообраќајни површини може да се врши доколку температурата е повисока од 4 степени целзиусови
.
Член 6
Одржувањето на јавната чистота на јавни и сообраќајни површини се врши врз основа на годишна програма во која се содржани динамиката
,
обемот
,
начинот и технологијата на вршењето на работите
,
поединечни и вкупни вредности
,
износ на средства програмирани за извршување на предвидените работи
.
Програмата од претходниот став ја донесува Советот на Град Скопје најдоцна до 15 декември во тековната за наредната година
.
Член 7
По исклучок
,
во случај на прекумерно загадување на јавните и сообраќајни површини поради временски непогоди
,
поголеми реконструкции и сл
.,
надлежниот градски орган може да определи чистење надвор од динамиката утврдена во годишната програма за јавна чистота
.
Член 8
Согласно годишната програма за јавната чистота
,
Градот набавува потребен број на корпи за отпадоци што давателот на услугата ги поставува на јавните и сообраќајни површини
,
ги одржува и редовно ги испразнува и дезинфицира
.
Член 9
Изведувачот на градежни работи е должен да се грижи за
:
- чистење на отпадот од јавните сообраќајни површини околу градилиштето што го создал изведувачот
;
- натопување на растреситиот материјал при рушење и транспорт
;
- одржување на чистотата на сливници и шахти во непосредна близина на градилиштето
;
- чистење на коловозот и други околни површини од кал
;
- чистење на тркалата на возилата при излегување од градилиштето и чистење на коловозот и други површини од кал
;
- чистење на површината на градилиштето од отпадоци и шут
,
пред отстранување на заштитната ограда и доведување на оштетените јавни и сообраќајни површини во првобитна состојба
.
Член 10
Не е дозволено растурање на рекламни листови
,
објави и слично лепење на плакати и други објави на комунални објекти
,
уреди и опрема поставени на јавни и сообраќајни површини
,
без согласност на надлежниот градски орган
.
Согласноста од претходниот став се издава доколку барателот достави доказ за договорно чистење на јавните и сообраќајни површини од страна на давателот на услугата
.
Член 11
Давателот на услугата е должен да се придржува до утврдената динамика
,
начин и технологија на одржување на јавната чистота
.
2.
Чистење на снегот
Член 12
Чистењето на снегот се врши согласно со одредбите на оваа одлука и според програмата на зимската служба на град Скопје
.
Програмата од претходниот став на овој член ја донесува Советот на Град Скопје
,
најдоцна до 15 септември
,
за тековната зимска сезона
.
Зимската служба на Град Скопје
(
во натамошниот текст зимска служба
)
ја реализира Програмата од став 1 на овој член
.
Зимската служба ја организира надлежниот градски орган за комунални работи
.
Член 13
Програмата на зимската служба содржи
:
- организациона поставеност и обврски на Зимската служба и на другите учесници во извршувањето на работите сврзани со чистењето на снегот
;
- обем
,
динамика и ниво на функционирање на Зимската служба
;
- сообраќајници за приоритетно чистење на снегот и голомразицата и за посипување соодветен материјал
,
список на критични точки и витални објекти
;
- број и вид на механички средства
,
нивната намена и распоред на користење
;
- број и распоред на субјекти кои учествуваат во извршувањето на работите
,
сврзани со чистењето на снегот
;
- обврски
,
услуги и средства на други учесници кои се вклучуваат во случај на потреба
;
- локации определени за депонирање на снегот и нивно одржување и
- потребни финансиски средства за спроведување на програмата
.
При изготвувањето на програмата на Зимската служба првенствено се земаат предвид сообраќајниците по кои се одвива јавниот градски превоз
,
каде што се наоѓаат здравствените и детски установи
,
училиштата
,
центрите за снабдување на граѓаните
,
како и можноста за изнесување на сметот од густо населените делови на Градот
.
Член 14
Овластениот субјект што ги одржува и користи пазарите
,
е должен да се грижи за чистење и транспортирање на снегот од просторот на пазарите
,
како и од просторите што се во непосредна функционална врска со пазарот
(
простори околу пазарот
,
паркинг просторот и патеките за приод н а возилата за снабдување
).
Член 15
Овласениот субјект за водовод и канализација е должен да ги оспособи сливниците и отворените улични шахти и да се грижи за нивно функционирање за време на топењето на снегот
.
Овласениот субјект за одржување на чистотата се грижи за чистење на снегот од приодите до садовите за смет и од јавните пешачки површини што не се опфатени со чл
.
16 и 17 од оваа Одлука
.
Овластениот субјект за градски и меѓуопштински превоз на патници е должен да го отстранува снегот од автобуските стојалишта за градски и меѓуопштински превоз и од автобуските свртувалишта
.
Член 16
За чистење на снегот од тротоарите пред станбените објекти
,
за посипување на тротоарите со соодветен материјал во случај на голомразица
,
за чистењето на снегот од сопствените дворови
,
како и за чистење на снегот од покривите
,
ако тоа претставува опасност за минувачите или за самиот објект
,
се грижат сопствениците односно закупците на објектите
.
Обврските од претходниот став траат непрекинато секој ден од 6
,
00 до 02
,
00 часот
,
за наредниот ден за време на зимски услови
.
Член 17
За чистење на снегот од тротоарите пред деловните објекти
,
за посипување на тротоарите со соодветен материјал во случај на голомразица
,
за чистење на снегот од дворовите што припаѓаат на објектите
,
како и за чистењето на снегот од покривите
,
ако тоа претставува опасност за минувачите
,
се грижат претпријатијата
,
установите и другите правни и физички лица
.
Ако во приземјето на станбена зграда има деловен простор
,
за чистењето на снегот од тротоарот пред просторот и за посипување на тротоарот со соодветен материјал
,
должен е да се грижи сопственикот
,
односно корисникот на деловниот простор
.
Член 18
За чистење на снегот и посипување на тротоарот со соодветен материјал
,
пред објект во изградба
,
се грижи изведувачот на работите
.
Член 19
Доколку субјектите од чл
.14, 15, 16,
17 и 18 од оваа одлука не ги изршат своите обврски ниту во рокот што е определен во налогот на комуналниот инспектор
,
инспекторот ќе му наложи на овластениот субјект да ги изврши обврските на сметка на тие субјекти
.
Член 20
Снегот од коловозите и тротоарите се собира на работ на тротоарот
,
а ако тротоарот е со ширина помала од 1
,
5 м
.
на работ од коловозот
,
при што се внимава да не се затрупаат сливниците и да не се наруши движењето на пешаците и возилата
.
III.
СОБИРАЊЕ И ТРАНСПОРТИРАЊЕ НА КОМУНАЛНИОТ ЦВРСТ И ТЕХНОЛОШКИ ОТПАД
Член 21
Собирањето и транспортирањето на комуналниот цврст и технолошки отпад на подрачјето на град Скопје се врши организирано и континуирано
.
Член 22
Сопствениците
,
односно корисниците на станови и станбени објекти
,
на објекти на правни и физички лица за вршење на дејност
,
земјиштето што им припаѓа за употреба на тие објекти
,
како и на неизградено градежно земјиште
,
должни се на давателот на услугата да му достават точни податоци за површините што им се во сопственост или ги користат
,
како и за промените во поглед на површината
,
сопственоста или адресата
.
Податоците од претходниот став на овој член се доставуваат заради утврдување на надоместокот што корисниците на услугите го плаќаат за собирање и транспортирање на комуналниот цврст и технолошки отпад
.
Член 23
За настанатите промени од член 22 на оваа одлука
,
сопственикот
,
односно корисникот на површините
,
го известува давателот на услугата
,
во рок од 30 дена
,
од денот на настанатата промена
.
Ако за промената во поглед на сопственоста не е известен давателот на услугата
,
надоместокот за собирање и транспортирање на комуналниот цврст и технолошки отпад го плаќа поранешниот сопственик
.
Член 24
Корисниците на услугите должни се да го собираат комуналниот цврст отпад во пластични вреќи или кеси и го одлагаат во садовите за отпад
.
Вреќите односно кесите во кои се собира комунален цврст отпад при изнесувањето мора да бидат цврсто врзани
.
Не е дозволено сместување на комуналниот цврст отпад во оштетени вреќи и кеси
.
Член 25
Технолошкиот отпад се собира во специјални садови за отпад
,
кои соодветствуваат на видот
,
својствата
,
количината и местото на настанувањето на отпадот
.
Садовите од став 1 на овој член ги набавуваат корисниците на услугите од свои средства
.
Член 26
Давателот на услугите од свои средства набавува потребен број на садови за сместување на комуналниот цврст и технолошки отпад
,
ги поставува и одржува
.
Вреќите односно кесите за собирање на комуналниот цврст отпад ги набавуваат корисниците на услугите
.
Член 27
Местото за поставување на садовите за сместување на комуналниот цврст и технолошки отпад го определува надлежниот градски орган во согласност со Главниот архитект на Град Скопје
,
според сообраќајно
-
урбанистички услови и нормативи
.
Корисниците на услугите не смеат да ги оштетуваат садовите за отпад
.
Член 28
Комуналниот цврст и технолошки отпад корисниците на услугите го изнесуваат и сместуваат во садовите за отпад од 7 до 10 часот и од 19 до 22 часот
,
ако отпадот се изнесува ноќе
.
Член 29
Давателот на услугите комуналниот цврст и технолошки отпад по правило го собира и транспортира во текот на денот
.
Од улиците во централното подрачје на градот Скопје
,
отпадот од претходниот став на овој член
,
давателот на услугите го собира и транспортира ноќе
,
во време од 22 до 07 часот
.
Собирањето и транспортирањето на отпадот од став 2 на овој член во случај на ниски ноќни температури
,
давателот на услугите го врши и во текот на денот
,
по претходна согласност на надлежниот градски орган
.
Улиците од став 2 на овој член ги определува надлежниот градски орган
,
согласно урбанистичкиот план
.
Член 30
Давателот на услугата е должен комуналниот цврст и технолошки отпад да го
собира
и
транспортира
најмалку
три
пати
неделно
.
Во
делови
од
подрачјето
на
Градот
,
каде
што
на
возилата
на
давателот
на
услугата
е
отежнат
пристапот
,
отпадот
од
претходниот
став
на
овој
член
се
изнесува
најмалку
два
пати
неделно
.
Доколку
во
одделни
подрачја
на
Градот
возилата
на
давателот
на
услугата
немаат
пристап
,
надлежниот
градски
орган
и
давателот
на
услугата
определуваат
локации
за
одлагање
на
комуналниот
цврст
и
технолошки
отпад
до
неговото
собирање
и
транспортирање
,
како
и
динамиката
на
собирањето
.
Член
31
Давателот
на
услугата
при
собирањето
и
транспортирањето
на
комуналниот
цврст
и
технолошки
отпад
е
должен
да
води
грижа
отпадот
да
не
се
растура
,
да
не
се
крева
прав
и
да
не
се
создава
прекумерна
бучава
,
да
не
се
валкаат
садовите
за
отпад
,
а
по
преземањето
на
отпадот
садовите
да
се
вратат
на
локацијата
.
Член
32
Преработка
или
депонирање
на
комуналниот
цврст
и
технолошки
отпад
што
го
создаваат
корисниците
на
услугите
,
врши
Санитарната
депонија
"
Дрисла
".
Член
33
Комуналниот
цврст
и
технолошки
отпад
што
со
дополнителна
доработка
или
преработка
може
корисно
да
се
употреби
(
хартија
,
стакло
,
пластика
,
железо
и
др
.),
се
собира
во
посебно
обележани
садови
што
ги
набавува
и
поставува
давателот
на
услугата
.
Член
34
Собирањето
и
транспортирањето
на
комуналниот
цврст
и
технолошки
отпад
,
давателот
на
услугата
го
врши
согласно
годишната
програма
за
собирање
и
транспортирање
на
отпадот
,
во
која
се
планира
обемот
,
динамиката
,
времето
,
начинот
и
технологијата
на
собирањето
и
транспортирањето
на
отпадот
.
Програмата
од
став
1
на
овој
член
ја
донесува
Советот
на
Град
Скопје
најдоцна
до
15
декември
во
тековната
година
за
наредната
година
.
IV.
ФИНАНСИРАЊЕ
Член
35
Средствата
за
одржување
на
јавната
чистота
се
остваруваат
од
:
- надоместокот
за
употреба
на
градежно
земјиште
во
делот
што
отпаѓа
за
таа
намена
,
- цената
на
комуналната
услуга
,
- буџетот
на
Град
Скопје
и
- други
средства
утврдени
со
Закон
.
Член
36
Средствата
за
собирање
и
транспортирање
на
комуналниот
цврст
и
технолошки
отпад
се
остваруваат
од
надоместокот
што
корисниците
го
плаќаат
за
извршената
услуга
.
V.
НАДЗОР
Член
37
Надзор
над
примената
на
оваа
одлука
врши
надлежниот
градски
орган
.
Член
38
Инспекциски
надзор
над
примената
на
Законот
за
одржување
на
јавната
чистота
,
собирање
и
транспортирање
на
комуналниот
цврст
и
технолошки
отпад
и
оваа
одлука
вршат
комуналните
инспектори
на
Градот
.
VI.
КАЗНЕНИ
ОДРЕДБИ
Член
39
За
непочитување
на
оваа
одлука
ќе
се
применуваат
казнените
одредби
определни
во
Законот
за
одржување
на
јавната
чистота
,
собирање
и
транспортирање
на
комуналниот
цврст
и
технолошки
отпад
.
VII.
ПРЕОДНИ
И
ЗАВРШНИ
ОДРЕДБИ
Член
40
Со
влегувањето
во
сила
на
оваа
одлука
престанува
да
важи
Одлуката
за
условите
и
начинот
на
одржување
на
комуналната
хигиена
на
подрачјето
на
град
Скопје
("
Службен
гласник
на
Град
Скопје
"
бр
.8/86, 6/88, 9/90, 2/94
и
7/95).